Annons
Annons



TIPS PÅ BILLIG & NYTTIG MAT!


RUBRIK ÖNSKAD AV ER.

Efter många år som student är jag expert på billig och nyttig mat. Mitt allra största råd är att handla på Lidel, då de har väldigt många guldklimpar till ett mycket bra pris.

Det här brukade jag handla på Lidel: Laxfilé, Kycklingfilé, Parmaskinka, fetaost, knäckebröd, bröd, frysta bär, kvarg, kvargyoghurt, musli, wookgrönsaker, kryddor, mozarella, naturella nötter mm.

Har man inget Lidel i närheten så kommer här en inköpslista på bra och billiga varor att alltid ha hemma:

Kolhydrater: Morötter, Rödkål, grurka, tomat, purjölök, rödbetor, knäckebröd, havregryn, äpple, matvete, fullkornspasta, torkade gojibär, quinoa (inte så billigt kanske ni tycker men är väldigt drygt och räcker länge).

Protein: Ägg, tonfisk på burk, fetaost, mozarella, kvarg, keso, naturell yoghurt, Laxfile (köp hem och fyll på när det är extrapris), Fryst kycklingfilé, mjölk, naturella nötter, proteinpulver (många tycker det är dyrt men det är det faktiskt inte om man tänker efter. På fitnessguru.se kan man få 33 portioner protein för 159kr dvs 4,8kr/portion).

Fett: Solrosfrön, avokado (brukar finnas på bra erbjudanden ibland), krossade linfrön, kokosfett, olivolja (inte billigt men räcker länge).

Med ägg kan man göra mycket och det är  en billig proteinkällaa. Koka och ät med örtsalt eller en klick kaviar, stek och ha på mackan, gör en omelett med grönsaker och tonfisk, ha i morgongröten,  smoothien eller som tillbehör i salladen.

TAGGAR
1 240 kommentarer | Translate
OM IDA



ARKIV



Annons




Annons

Laddar