Annons
Annons



BEACH 2013 – DEL 3


Nu är det dags för en liten utmaning inför BEACH 2013. Vad man än har för mål med sin träning så är kosten otroligt viktig och att man får i sig bra och näringsrik mat så att kroppen återhämtar sig. Det man först och främst ska försöka utesluta så mycket som det går är snabba kolhydrater då det påverkar kroppen på ett negativt sätt. (Undantag återhämtningsmål vid hård träning) Vid intag av snabba kolhydrater skjuter blodsocker nivån i höjden och sedan sjunker till botten väldigt snabbt och det kan då hända att du blir trött och på dåligt humör och blir sugen och vill äta mer sött.

Satsa på en kost med mycket protein, bra fetter och långsamma kolhydrater för att hålla blodsockernivån på en jämn nivå.

Jag utmanar er att från och med idag undvika snabbakolhydrater som socker, bakelser, vit pasta, vitt bröd, flingor, snabbmat, sockrade produkter som tex fruktyoghurt mm helt under 1 vecka. Frukt går bra någon gång ibland men inte i någon överdrift. Inget fusk är tillåtet! Testa 1 vecka och se hur det känns.

Vilka är på?

 

 

TAGGAR
1 446 kommentarer | Translate
OM IDA



ARKIV



Annons




Annons

Laddar